Danmarks bedste rustbehandling | Spar 15% lige nu!
Dinitrol Center Hillerød | Telefon: +45 48 27 76 75

BEHANDLINGER

Efterbehandling (1 lags):

Beregnet for biler, som tidligere har fået DINITROL-Dobbelt eller DINITROL- Specialbehandling, indenfor en to-årig periode.

Indlevering 1 dag. Afdækning og klargøring. Højtryksrensning af undervogn med 40 gr. varmt vand, for at rense snavs, saltrester og gammelt løstsiddende beskyttelsesmateriale grundigt af. Kontrol af karrosseriets tilstand. Varmlufttørring og opvarmning af bilens karrosseri.

Derefter udarbejdes en skadesrapport over bilens tilstand. Bilen rengøres for rustbeskyttelsesmidlet, med en blød svamp og bomuldsbleer, for ikke at beskadige rustbeskyttelsesmidlet i kanter og samlinger.

Beregnet for biler, som tidligere har fået en Dobbeltbehandling eller Specialbehandling, indenfor en 1 til 2 årig periode.

Dobbeltbehandling (2 lags):

Indlevering 2 dage. Afdækning og klargøring. Højtryksrensning af undervogn med 40 gr. varmt vand, for grundigt at rense snavs, saltrester og gammelt løstsiddende undervognsmateriale af. Kontrol af karrosseriets tilstand.

Varmlufttøring og opvarmning af bilens karosseri. Diverse afmontering for at komme ind til skjulte hulrum, samt gøre hulrumsbehandlingerne meget bedre, og for ikke at bore flere huller end nødvendigt.

Til sidst monteres de afmonterede dele, og derefter udarbejdes en skadesrapport over bilens tilstand. Bilen rengøres for rustbeskyttelsesmidlet, med en blød svamp og bomuldsbleer, for ikke at beskadige rustbeskyttelsesmidlet i kanter og samlinger.

Beregnet for nye eller nyere biler, som ikke tidligere har fået en rustbeskyttelsesbehandling.

Hulrum eller bund behandling:

Indlevering 1 dag. Afdækning og klargøring. Nødvendig tørring/opvarmning inden behandling påbegyndes. Afmontering og åbning til sprøjtehuller. En hulrumsbehandling omfatter en komplet behandling af alle bilens hulrum i overvognen samt vognbunden, jf. bilen’s sprøjteprogram.

Vognbund gennemgås for evt. afskrabning, og/eller løstsiddende beskyttelsesmateriale.

Til sidst monteres de afmonterede dele, og derefter udarbejdes en skadesrapport over bilens tilstand. Bilen rengøres for rustbeskyttelsesmidlet, med en blød svamp og bomuldsbleer, for ikke at beskadige rustbeskyttelsesmidlet i kanter og samlinger.

Benyttes som supplerende behandling på biler med en del rust, imellem komplette behandlinger.

Hulrum eller bund behandling:

Indlevering 1 dag. Afdækning og klargøring. Nødvendig tørring/opvarmning inden behandling påbegyndes. Afmontering og åbning til sprøjtehuller. En hulrumsbehandling omfatter en komplet behandling af alle bilens hulrum i overvognen samt vognbunden, jf. bilen’s sprøjteprogram.

Vognbund gennemgås for evt. afskrabning, og/eller løstsiddende beskyttelsesmateriale.

Til sidst monteres de afmonterede dele, og derefter udarbejdes en skadesrapport over bilens tilstand. Bilen rengøres for rustbeskyttelsesmidlet, med en blød svamp og bomuldsbleer, for ikke at beskadige rustbeskyttelsesmidlet i kanter og samlinger.

Benyttes som supplerende behandling på biler med en del rust, imellem komplette behandlinger.

Specialbehandling (3 lags):

Indlevering efter aftale. Består af 2 behandlinger med 1 eller flere dages mellemrum, efter nærmere aftale. Behandlingen udføres efter samme grundige metode som komplet dobbeltbehandling, men med flere sprøjtninger.

Formålet er, at mætte rustangreb, således at beskyttelses produktet arbejder sig ind til metallet og lukker for ilt og fugt. For at gøre behandlingen mere effektiv, må den nuværende rust mættes ved flere sprøjtninger, og derved kan igangværende rust standses.

Til sidst monteres de afmonterede dele, og derefter udarbejdes en skadesrapport over bilens tilstand. Bilen rengøres for rustbeskyttelsesmidlet, med en blød svamp og bomuldsbleer, for ikke at beskadige rustbeskyttelsesmidlet i kanter og samlinger.

Benyttes til biler med en del rust, renoverede biler der aldrig er blevet behandlet, eller forsømte biler.

Til en effektiv rustbeskyttelse hører montering af inderskærme

En langsigtet investering, der tjener sig hjem mange gange.

Der er god økonomi i montering af inderskærme. De mest udsatte steder for beskadigelse af rustbeskyttelse, er ubetinget i bilen forreste og bageste hjulkasser, som udover vand -og saltangreb, udsættes for stenslag fra dækkene. Kun ved at montere inderskærme kan du sikre skærmkasserne mod disse angreb.

Inderskærme er konstrueret til hver enkelt bilmodel, og denne konstruktion bevirker, at luften frit kan cirkulerer i hele skærmkassen. Det betyder at bilens indvendige skærmkasser med dens mange hjørner og kringelkroge, holdes helt tør – og fri for kondensvand og saltaflejninger. Inderskærmene beskytter også mange andre dele af bilen, som fx antennesokler, lygtekranse, forpaneler og stolper.

Inderskærmene bevirker yderligere, at støjniveauet i bilens kabine nedsættes.